איך לחסום מכשירי הקלטה

איך לחסום מכשירי הקלטה

טכנולוגיה יכולה להוות יתרון ונטל. אמנם היא יכולה להקל על החיים במובנים מסוימים, אבל בדרכים אחרות היא יכולה לפגוע בפרטיות. נראה כי מכשירי הקלטה הפכו לפשוטים והם מופיעים בכל מקום, כך שאפילו האדם הטכנופובי ביותר יכול להשתמש בהם. הטכנולוגיה מציעה גם פתרון, כך שאם אתם חוששים שמישהו מרגל אחריכם, יש דרך לחסום מכשירי הקלטה.

מכשירי הקלטה משמשים להקלטת שיחות מרחוק. בדרך כלל הם קטנים וקלים להסתרה ומשמשים על ידי אנשי מקצוע בתחום אכיפת החוק כמו גם אנשים פרטיים. חסימת מכשירי הקלטה היא עניין של עיוות קלט הקול שהמכשיר מקבל, ושליחת צליל אחר שיסווה אותו או יחסום אותו על הסף. ברוב המקרים, פקקי קול משמשים לנטרול המיקרופונים הסמוכים.

רוכשים מחולל רעשים לבנים

מדובר במכונות ניידות קטנות שיוצרות רעשי רקע, מה שמקשה על המצותתים לשמוע משהו. פעם המכשירים האלה היו זמינים רק לרשויות אכיפת החוק ולמרגלים, אך כיום ניתן לקנות אותם בחנות פלד, בנוסף למגוון עשיר של ציוד ריגול וגאדג'טים.

ניתן לסמוך על מכשירים אלו שיפעילו רגישות יתר לכל המיקרופונים המוסתרים בקוטר נתון. הם קטנים ודיסקרטיים וניתנים להסתרה בקלות.

בדקו את האפקטיביות של המכשיר החוסם

מכשירים שחוסמים מכשירי הקלטה הוכחו כיעילים. הם מורכבים מרכיבים קשיחים, אך לקבלת שקט נפשי נוסף, השתמשו במכשיר הקלטה משלכם בחדר בו התקנתם את המכשיר החוסם, והקשיבו לתוצאות שהוקלטו על מנת לראות אם ניתן להבין משהו מחומר ההקלטה.

יצירת טווח בטוח לדיבור

יהיה עליכם לבחור חלק מסוים בבית או במשרד בו תרצו להיות מסוגלים מבלי שהשיחה תיקלט על ידי מכשירי הקלטה. כמה שטח זה יהיה גדול תלוי במידה רבה בסוג המכשיר שקניתם, ובמקרים מסוימים יתכן שתזדקקו ליותר ממכשיר חוסם אחד על מנת להבטיח אבטחה.

המכשיר יפיק צליל מיסוך אקראי. אם החלטתם להסתיר אותו, הקפידו לא להסתיר אותו כך שהוא יחסום את האות שלו.

הרכיבו את המכשיר על קיר או על משטח חלק אחר כמו חלון

תרצו למקם אותו סביב המותניים לגובה הכתפיים כדי להגן מפני מכשירי הקלטה המסננים נזילה אקוסטית כמו מיקרופונים או לייזרים. ההתקנה היא פשוטה, ואם המכשיר החוסם לא נתקע בקיר, יתכן שתצטרכו להשתמש בברגים להרכבה. 

לאחר הפעלת המכשיר הצליל היחיד שהמאזין ישמע הוא הרעש שנוצר על ידי המכונה. בשלב הבא ודאו כי אין דליפה על ידי ניסיון להשתמש במכשירי הקלטה משלכם. 

חשיבות השימוש במכשירים חוסמים למכשירי הקלטה

פעולת הריגול עם מכשירי הקלטה יכולה לעורר כמה סוגיות אתיות מטרידות, אך יש מקרים שבהם מה שקורה בסביבה העסקית או הפרטית שלכם הוא עניין שלכם. מכשירי ריגול שמותקנים בהסתר בסביבתכם יכולים להיות דרכים נהדרות לתפוס גנבים או סתם לפקוח עין כיצד אנשים מתנהגים בסביבתכם, ואם קיימת פעילות שאינה חוקית. 

אבל אם אתם חושדים שמישהו מרגל אחריכם, כדאי שתנקטו בצעדים להגה על פרטיותכם, עם מכשירים חוסמים שיאתגרו את מי שעוקב אחריכם.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.
סגירת נגישות