סוגים שונים של מכשירי האזנה

סוגים שונים של מכשירי האזנה

מכשירי האזנה הינם מכשירים, לרוב בגודל זעיר, אשר מכילים משדר רדיו מיניאטורי וחיבור למיקרופון. מכשירים אלו ניתן להחביא במקומות שונים, וגם להטמין בתוך הבגדים לטובת השימוש. לרוב מכשירי האזנה ישמשו אותנו ואת הגופים השונים למטרות מעקב, ריגול וחקירה, והם יכולים לשמש כראייה חותכת בבתי המשפט השונים. 

האזנה בסתר, חוקי או לא חוקי? 

האזנה בסתר ניתן לבצע במספר דרכים, בין אם ציתות או הקשבה לשיחת טלפון, ובין אם האזנה באמצעי הקלטה והגברה לשיחות המתנהלות באזור מסויים. ככלל, פעולת ההאזנה הינה הקלטה של שיחה או העברת תוכן של שיחה ללא רשות המשוחחים במקום. פעמים רבות נשאלת השאלה האם האזנה בסתר נחשבת חוקית או שאינה חוקית, ומי למעשה רשאי להאזין בסתר לשיחות בצורה חוקית וקבילה. החוק קובע שהאזנה למטרת ביטחון המדינה המבוצעת על ידי השב״כ או אגף המודיעין של צה״ל היא חוקית לגמרי. יחד עם זאת, האזנה למטרת גילוי ומניעת עבירות, אשר מבוצעת על ידי המשטרה וגופי חקירה שונים צריכה להיות מאושרת על ידי שופט בבית המשפט המחוזי, על מנת להחשב כקבילה וחוקית. עוד קובע החוק כי האזנה שבוצעה על ידי רשות מוסמכת, כו גם על ידי אדם פרטי ללא היתר, נחשבת האזנת סתר לא חוקית, בהנחה ולא ניתן אישור לכך כמובן. במקרים כאלו ניתן עונש מאסר של עד 5 שנים, וניתן אף לשלול רישיון של חוקר פרטי אשר ביצע האזנה בסתר ללא אישור מפורש.  

סוגים שונים של מכשירי האזנה 

באם קיבלתם את האישורים הנדרשים כחוק לבצוע של האזנה בסתר, ויש לכם צורך ברכישה של מכשיר האזנה, חשוב שתדעו שישנם לא מעט מכשירי האזנה בשוק, שמאפשרים פונקציות שונות בהתאם לצורך.

ראשית תוכלו לבחור בין מכשירי האזנה הפועלים באמצעות חיבור לחשמל, ובין מכשירי האזנה אשר פועלים בשימוש בסוללות. אם ייעודו של מכשיר ההאזנה להיות ממוקם בחדר או בחלל מסויים, תוכלו להסתפק בחיבור חשמלי. אולים אם אתם מתכננים לשאת את המכשיר עליכם, ולהחביא אותו בביגוד למשל, תזדקקו למכשור שעובד על סוללות כמובן.

 חשוב שתדעו שמכשירי האזנה ניתן למקם בתוך אביזרים שונים לטובת הסוואה טובה ואיכותית. תוכלו לרכוש מכשור שימוקם בתוך מטען usb, בתוך סלסלת עטים, בתוך גלאי עשן או מצלמות ריגול ועוד.

 לבסוף, ישנם מכשירי האזנה אשר מסוגלים לקלוט סאונד שעובר גם דרך קירות ודלתות, ואף מכשירי האזנה אשר מאפשרים לכם להעמיד את המכשיר במקום מסויים, אבל לחבר את המיקרופון לטלפון הסלולרי. כך, תוכלו להאזין למתרחש גם בלי להיות נוכחים באזור בזמן ההקלטה. 

בחירה של מכשירי האזנה צריכה להיעשות בקפידה, ועל פי הצרכים והנתונים בשטח. חשוב מאוד לבחור במכשור שיכול להשתלב היטב בחלל מבלי לעורר חשד, או שניתן להחביא היטב על מנת לעשות בו שימוש מיטבי.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.
סגירת נגישות