איך לבחור מכשירי הקלטה?

איך לבחור מכשירי הקלטה?

על פי ההגדרה היבשה הקלטה היא רישום לאורך זמן של מידע מהסביבה, באמצעות מכשור מכני או אלקטרוני, המורכב ממיקרופון זעיר הממוקם במכשיר עצמו, וכמובן רמקול המאפשר לשמוע את ההקלטה. לרוב, את המידע שהוקלט ניתן לשחזר, ולשוב ולשמוע את הסאונד, הקולות או הצלילים שהוקלטו. הדרך העיקרית לבצע הקלטה היא באמצעות רשמקול אשר פועל בעזרת אנרגיה חשמלית שמקורה בסוללות או ברשת החשמל. מכשירי הקלטה עברו שינויים רבים בשנים האחרונות, והפכו מגדולים ומסורבלים, לקטנים ואפילו זעירים, שניתן לשאת בקלות, ואף להחביא במידת הצורך. מכשירים אלו הפכו פופולאריים בקרב אוכלוסיות רבות, כמו: מנהלים, שוטרים, חוקרים פרטיים, סטודנטים ועוד, ולהם שימושים רבים ושונים. 

מכשירי הקלטה לשימוש משטרתי 

אחד השימושים הפופולאריים ביותר של מכשירי הקלטה אלו, הוא לטובת חקירות, תיעוד משטרתי ובילוש. בטח יצא לכם לא פעם לראות בסרטים חוקר משטרה שמקליט ברשמקול המוצב על השלוחן את העדות הנמסרת, או נתונים חשובים מזירת פשע, או אפילו חוקר פרטי שמקליט בסתר פעילות ושיחות של חשודים. בפועל מכשיר זה משמש לטובת תיעוד ראיות, והוא קביל כראייה בבית המשפט. למכשירי ההקלטה ישנם שני שימושים עיקריים בתחום שחשוב שתכירו:

 בעלי מקצוע רבים משתמשים במכשירי הקלטה וטייפ מנהלים לטובת הקלטת ראיות בחקירות השנות או כאמור תיעוד של ממצאים שונים. במקרים אלו נעשה שימוש במכשור גלוי, ואין צורך שהוא יהיה זעיר או קומפקטי.

השמוש השני במכשור הקלטה הוא לטובת ריגול, בו משתילים המרגלים או החוקרים הסמויים מכשיר הקלטה ושמע בדש הבגד או במקומות שונים בחלל בו עשוי להימצא החשוד, ודואגים להקליט ולעיתים אף להסריט את הפעילות. כמובן שלצורך ריגול חשוב להשתמש במכשירי הקלטה קטנים וסמויים מן העין. 

איך לבחור מכשירי הקלטה? 

אז בבואכם לרכוש מכשיר הקלטה ודאי שמתם לב כי ישנם לא מעט סוגים של מכשירים בשוק. איך תוכלו לבחור את המכשיר המתאים לכם ביותר? התשובה פשוטה מאוד, על פי הצורך האישי שלכם, והשימוש אותו אתם מייעדים למכשיר. ישנם מכשירים גדולים וקטנים, סמויים וגלויים בעלי רמקולים ומיקרופונים שונים, והכל בהתאם לשימוש שלכם ברשמקול.

ישנם שני פרמטרים חשובים שמגדירים את כלל מכשירי ההקלטה, וחשוב שתכירו אותם: הראשון הוא איכות ההקלטה והאפשרות לניקוי קולות רקע, והשני הוא המרחק ממנו יכול המכשיר עצמו לקלוט את הסאונד ולהקליט באיכות. כמובן שאם אתם זקוקים להקלטה ברורה לטובת ראייה חד משמעית חשוב לבחור ברשמקולים שמסוגלים לנקות את רעשי הרקע, ולהתמקד בסאונד הראשי, על מנת לקבל הקלטה נקיה. אולם, אם אתם זקוקים למכשיר הקלטה לטובת רשמים אישיים או הקלטה של שיעורים והרצאות, רעשי הרקע פחות יפריעו לכם במקרה הזה. אם אתם נמצאים במרחק גדול יחסית ממקור הסאונד, תוכלו לבחור במכשירים בעלי מיקרופון רגיש במיוחד, שיוכל לקלוט את הסאונד גם ממרחק בצורה נקייה וחלקה. 

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.
סגירת נגישות